تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/24 - 00:32
کد خبر: 481730

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی/ اعلام کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد/ اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت

جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی/ اعلام کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد/ اعلام  نتایج آزمون کارآموزی وکالت

بررسی موضوعات این هفته شامل تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی و تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی و نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا اعلام شد و واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها و دیگر موارد مشابه که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بررسی موضوعات این هفته شامل تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی و تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی و نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا اعلام شد  و واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها و دیگر موارد مشابه که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وزیر علوم اساتید دانشگاه را سرمایه های نمادین کشور دانست.

محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت درباره برخی اخبار در خصوص اخراج اساتید دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه قواعد خاص خود را دارد و دانشگاه براساس آن قواعد اداره می شود. طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط علمی، باید نظم آموزشی و پژوهشی، اداری و فرهنگی را هم رعایت کند. دانشگاه‌ها در جذب هیات علمی مستقل بوده و تصمیمات خود را برای جذب هیات علمی اتخاذ می کنند. اگر عضو هیات علمی احساس می کند نسبت به او ظلم شده است، از طریق قانون می تواند عمل کند و تقاضای تجدیدنظر کند تا پیگیری شود و سعی می شود  در این مساله هم به منافع فردی و هم منافع ملی توجه شود. (جزئیات بیشتر)

تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی

تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی/ اعلام کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ / نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا اعلام شد

 دکتر رضا یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی سال ۱۴۰۲ گفت: برنامه آموزشی دوره عمومی دندانپزشکی هر چند سال به دلیل تغییراتی که در دندانپزشکی رخ می‌دهد تغییر می‌کند، آخرین تغییر آن در سال ۱۳۹۶ انجام شد و اعلام شد که این برنامه آموزشی باید برای دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد اجرا شود.

وی افزود: یکی از مواردی که در برنامه آموزشی دوره عمومی دندانپزشکی از سال ۹۷ مطرح شد، آزمون جامع دندانپزشکی بود که ذکر شد این آزمون باید وقتی گرفته شود که دانشجو ۱۸۰ واحد گذرانده و در پایان ترم ۱۰ قرار دارد، از ترم ۱۱ باید این امتحان را بگذراند.(جزئیات بیشتر)

اعلام کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ امروز سه شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.(جزئیات بیشتر)

 نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا اعلام شد

تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی/ اعلام کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ / نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا اعلام شد

نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ کانون وکلا دادگستری از دقایقی پیش بر روی سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفت.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت نام آزمون دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی تمدید شد

آزمون کتبی دانشنامه/ گواهینامه دندانپزشکی سال ۱۴۰۲ در روز دوشنبه ۱۳ آذر و آزمون شفاهی در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ تا ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

داوطلبان واجد شرایط که دوره دستیاری را طبق مقررات به پایان رسانده اند، می توانند تا ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه جاری با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir به صورت اینترنتی در آزمون ثبت نام کنند.(جزئیات بیشتر)

اطلاعیه زمانبندی و نحوه ثبت‌نام دانشجویان پذیرفته شده کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۲

به اطلاع پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد علوم پزشکی در سال ۱۴۰۲ می‌رساند، زمان ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان از ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ لغایت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ و زمان ثبت نام حضوری از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ لغایت ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ انجام خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

 امروز، پایان مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد غیرپزشکی دانشگاه آزاد

تشریح جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی/ اعلام کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ / نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا اعلام شد

مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه غیرپزشکی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی امروز پایان می‌یابد.

فرآیند ثبت نام که به صورت مجازی انجام می‌شود، از دوشنبه ۲۰ شهریور ماه آغاز شده و تا پایان وقت امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه در سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir ادامه دارد.

بر اساس راهنمای پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه غیرپزشکی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی، سنوات تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به ویژه برای مشمولین ۳ سال است و به هیچ وجه قابل افزایش نیست.(جزئیات بیشتر)

جزئیات جذب ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت اعلام شد

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این پرسش که «نیروهای طرحی شرکت‌کننده در دوران کرونا از نظر استخدامی چه سرانجامی خواهند داشت؟»، بیان داشت: عمده همکاران ما از طریق آزمون استخدامی قبلی جذب شدند؛ به طوری که گزینش استخدامی در  99  انجام شد یا طی یکی دوسال گذشته این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد:تعدادی نیز از طریق تبدیل وضعیت گروه ایثارگری بود که بخشی از نیروهای طرحی و بخشی شرکتی جذب بیمارستانها شدند. البته در آزمون استخدامی وزارت بهداشت که در مهرماه انجام می‌شود، نیروهای طرحی فعال در دوران کرونا امتیاز ویژه‌ای خواهند داشت.(جزئیات بیشتر)

نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال ۱۴۰۲ منتشر شد

آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ روز ۲۹ تیر ۱۴۰۲ در ۱۰ قطب کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی برگزار شد.

پس از اعلام نتایج اولیه در ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

تمامی پذیرفته شدگان لازم است جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام، از تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ به سایت اینترنتی دانشگاه محل پذیرش مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

جزئیات آیین نامه دانشجویان سرآمد/ اعطای امتیازات رفاهی به سرآمدان

اردوان ارژنگ با اشاره به جزئیات آئین نامه «دانشجوی سرآمد» گفت: آئین نامه دانشجوی سرآمد برای وزیر علوم تحقیقات و فناوری ارسال و شیوه نامه آن آماده شده است به محض امضای آئین نامه توسط وزیر علوم؛ شیوه نامه آن با امضای رئیس سازمان امور دانشجویان به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: آئین نامه دانشجویان سرآمد در واقع مشخص می‌کند، کدام دسته از دانشجویان در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ابعاد دیگر سرآمد هستند و شیوه نامه در واقع روش اجرای آئین نامه مذکور است.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: براساس این آئین نامه، ۲ تا ۵ درصد دانشجویان هر دانشگاهی سرآمد خواهند بود، مقطع دانشجویان سرآمد امسال دانشگاهی خواهد بود و دانشجوی سرآمد کشوری نخواهیم داشت.(جزئیات بیشتر)

مصوبات مجلس برای بهبود معیشت اساتید

 علیرضا منادی سفیدان امروز در دومین روز اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری گفت: مجلس در حمایت از علم برای ابتدا تا انتهای دوره آموزش افراد قانون گذاری کرده است و برای اجرای مصوبات نیز ایستادگی کرده است و اکنون ۱۲ درصد از بودجه عمومی دولت سیزدهم یعنی ۶۰ (همت) هزار میلیارد تومان از مصوبات کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

وی در تشریح مصوبات کمیسیون آموزش و تحقیقات توضیح داد: ۳ نفر از اعضای کمیسیون تلفیق امسال از کمیسیون آموزش و تحقیقات و از نماینده های مرتبط به موضوعات آموزش عالی بودند که باعث شد وضع مصوبات آموزش عالی در کمیسیون تلفیق بهبود یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با وجود تلاش ها می بینیم وضعیت علوم پایه در کشور خوب نیست و به شدت تضعیف شده است و بیشتر دانش آموزان ضعیف سراغ آن می‌روند در حالیکه موتور محرکه علم در کشور، علوم پایه است و مقام معظم رهبری هم روی آن تاکید دارند.(جزئیات بیشتر)

راه اندازی رشته «روانشناسی بالینی کودک و نوجوان» در مقطع دکتری

دکتر سید علی حسینی در نشست با اعضای گروه آموزشی روانشناسی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: با توجه به رسالت و ماموریت سلامت روان که بر عهده دانشگاه است، در این ماموریت دلگرم به شما عزیزان هستیم. گروه روانشناسی یکی از نقاط قوت دانشگاه است.

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر شاملو و دیگر اساتید بازنشسته گروه روانشناسی دانشگاه علوم توانبخشی افزود: دغدغه‌ها و پیشنهادهای شما را پیگیری می‌کنیم. بنا داریم به صورت دوره‌ای و مرتب ، این نشست‌ها را با تمام گروه های آموزشی و معاونت‌ها برگزار کنیم. پیش از این با تمامی گروه‌های آموزشی جلسه داشته و به بررسی شرایط و دغدغه‌های اساتید پرداخته‌ایم.(جزئیات بیشتر)

خبر خوش برای دانشجویان پسا‌دکتری

 پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پزوهشی و فناوری با اشاره به تعداد مجلات منتشر شده گفت: ۱۴۹۰ مجله در کشور منتشر شده که بیشترین تعداد مربوط به گروه علوم انسانی است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های جدی وزارت علوم انتقال این مقاله‌ها در سطح بین‌المللی است.

صالحی با اشاره به تعداد مجلات در اسکپوس گفت: جایگاه کشور در اسکپوس ۱۵ است و همچین ۳۵ مجله وزارت علوم وارد این پایگاه استنادی شده اند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top